Designprogram skal dække ALLE målgrupper

Tanker om design!

Charlotte S H Jensen

skoleskilt Et overordentligt u-designet skilt foran det tidligere Københavns Museum. Der er ikke skyggen af corporate identity og museumslook. Til gengæld har det en autencitet som gør, at jeg tror på, at det er nogen fra 2u og 2v på Gasværksvejens skole, der godt vil fortælle MIG noget.

En gang imellem skal de fleste institutioner have nyt design og måske endda nyt logo. Det er noget, der kan bringe sindene i kog, selvom æstetik er svært at diskutere. Der er også noget ved disse processer, der undrer mig.  Hvorfor prøver vi så sjældent at skabe design og visuelle produkter, der er baseret på en mere folkelig æstetik?

De fleste kulturinstitutioner arbejder meget koncentreret med målgrupper, deres ønsker, bevæggrunde og karakteristika. Især på museerne har man i gennem mange år arbejdet med Gallup Kompas og ikke mindst John Falks “leisure identities”.  Vi er opmærksomme på behovet for at skabe oplevelser, udstillinger og…

View original post 505 more words

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s