Forfatteren der gør dig vanvittig – En snak med Palle Vibe

Er ved at rydde op i gamle bøger og faldt over mit eksemplar af Oiufaels bog og tænkte den skulle stå sammen med bøgerne fra Erwin Neutzky-Wulff, men ville lige google jeres sammenhæng! Tak for det lille interview her 🙂

I søndags skrev jeg lidt om Palle Vibes Oriuagors profetifra 2007. Bogen er som bekendt en genudgivelse af horrorklassikeren Oiufaels bog fra ’78; en af de relativt få danske gyserromaner udgivet før de mange småforlag blomstrede op i 00’erne.

Alle, der har læst Palle Vibes horrorroman, vil vide, at der er tale om en særpræget fortælling, der på den ene side ligner noget, man har set mange gange før, men samtidig har sit helt eget udtryk. Jeg må blankt erkende, at jeg ikke er udelt begejstret for romanen, men ikke desto mindre er den spændende og genrehistorisk relevant.

Faktisk har jeg været list nysgerrig efter at høre nærmere om bogens tilblivelse. Jeg tog derfor kontakt til Palle, som har været så venlig at afsætte lidt tid til en snak med mig.

 _

(Martin) – Du har en række alsidige publikationer bag dig. Alt fra gys over Loch Ness til…

View original post 1,588 more words

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

