Billederne på Facebook

Per Vad - lyse sider af sort

”Selviscenesættelse”, siger man om Facebookopdateringer og især deres billeder og mener det ofte negativt. Selviscenesættelse er et fænomen, der strækker sig tilbage til første gang en gorilla slog sig på brystet og er lige så normalt og selvfølgeligt som at opføre sig. Og vi opfører os alle sammen – mere eller mindre velopdragent – når vi er sammen med andre.

Jeg har set lidt på vores ”selviscenesættelse” og de klassiske motivgenre på verdens største sociale platform. Og det mest nærliggende er selvfølgelig at bruge mine egne facebookvenners billeder. Tak til jer alle for at lade mig bruge billederne.

Profilbilledet

Selviscenesættelsen begynder med profilbilledet. Jeg er mit profilbillede. Jeg er glad, grinende og lige til og har taget en selfie lige op i smasken på mig selv, så mit hoved er lidt deformt med stor næse og langstrakt ansigt. Jeg er forsigtig eller forfængelig, og en portrætfotograf har tegnet mig op…

View original post 1,722 more words

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

